Miért pont a Hyundai?

Az egyik legmodernebb napelem panel:
PERC és zsindely technológia 

Az 1972 óta piacon lévő Hyundai gyártó széles termékkínálattal rendelkezik az elektronikai termékek területén. Nagy örömünkre a zöld energia területén is élen járnak. A monokristályos napelemei Dél-Koreában gyártott kiemelkedő minőségi modulok.

A Hyundai Solar a legnagyobb és legrégebb óta működő, fotovoltaikus rendszer- és modulgyártó Dél-Koreában, amely 600 MW modul gyártókapacitással rendelkezik. Háztartási és ipari alkalmazásra egyaránt kiváló megoldás.

Teljesítmény/panel400-480 W
Termék garancia25 ÉV
Teljesítmény garancia25 ÉV (84.8 %)
Gyártási helyDÉL-KOREA
KristályszerkezetMONOKRISTÁLY
TechnológiaPERC, ZSINDELY TECHNOLÓGIA

Mi az a zsindely technológia?

Még azok is, akik nincsenek annyira képben a napelemekkel, észrevehetik, hogy ez a panel nem úgy néz ki, mint a legtöbb napelem. Ennek oka a zsindelyes cellaelrendezés.

Manapság a leggyakrabban használt napelem is úgy néz ki, mint a képen lévő osztott cellás (felezett cellás). Azonnal észre lehet venni, hogy minden cella két részre van vágva. Ennek túlnyomórészt az oka az, hogy a napelemen áthaladó elektromos áram csökkenni fog. De miért csökken az áram? A csökkenő áram alacsonyabb hőmérsékletet is jelent, ami a jobb hatékonysággal és a megbízhatósággal is jár. Egyszerűen fogalmazva: a hő és minden elektronikus vagy elektromos áram nem jön ki jól egymással. Ezért vannak a ventilátorok, hogy lehűtsék a készülékeket. A hő sok szempontból hatástalanságot és megbízhatósági problémákat okozhat.

 

Egy osztott cellapanel egyetlen cellával kezdődik, amelyet ezután kettéosztanak – innen ered az angol „split cell” megnevezés(más néven: half cell – felezett cella).

 

A Hyundai zsindelyes modul 5 szakaszra osztja fel a cellát, így tovább csökkenti az áramot, ami növeli a teljesítményt és a megbízhatóságot is. A cellánkénti nagyon alacsony áram esetén a napelem kevesebb eséllyel szenved a hotspotok miatt, amik károsíthatják a teljesítményt vagy akár a panelek teljes működését is leállíthatja! Az 5 szakasz ezután átfedésben van egymással, mint egy zsindelyes tetőszerkezet, ami szintén helyet takarít meg. Emiatt az egész napelemet kisebbé teszi, ami tovább javítja a hatékonyságot.”

Extra hatékonyság: forrasztás helyett ragasztás

A legtöbb napelem forrasztást használ a panel lefutásához és az áram szállításához. A Hyundai modul forrasztás helyett elektromos vezetőképes ragasztót (úgynevezett ECA-t) használ. Hogy miért? Az alapvető elmélet az az, hogy amikor a fém a melegben kitágul és összehúzódik, felesleges nyomást okoz a napelemben, ami akár töréshez is vezethet a forrasztásban, az apró mikro repedések pedig ahhoz, hogy a napelem nem fogja hatékonyan vezetni az áramot.

 

“Ha figyelembe vesszük például a tető melegét a meleg nyári hónapokban, akkor van értelme, hogy ez a nagyon minimális tágulás és összehúzódás is problémákat okozhat az idő múlásával. A ragasztó esetében viszont nem fognak ilyen problémák fellépni, így nem csak a panelek élettartama nő meg, hanem a teljesítménye is hosszú évekig garantált.”

Miért pont a Hyundai?

Ingyenes tanácsadás

Ha még csak most ismerkedsz a napelemek világával, kérd ingyenes tanácsadásunkat, hogy szakértőnk minden kérdésedre választ adjon!

Ajánlatot kérek
close slider

    Ajánlatkérés

    Ingyenes árajánlat és tanácsadás.